Το κεφάλαιο αυτό ισχύει για τις μεθόδους και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ προκειμένου ένα προϊόν να καθίσταται ελκυστικότερο με την παροχή κάποιου πρόσθετου οφέλους, σε είδος ή χρήμα, ή της δημιουργίας της προσδοκίας τέτοιου οφέλους. Το κεφάλαιο ισχύει ανεξάρτητα από το είδος της διανομής ή των ΜΜΕ που χρησιμοποιούνται, περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών και οπτικοακουστικών μέσων. Επίσης ισχύει για προωθητικές ενέργειες με την παροχή κινήτρων σε πωλητές και λιανέμπορους, καθώς και για τις προσφορές εντύπων ή οπτικοακουστικών μέσων.
Οι προωθητικές ενέργειες έχουν συνήθως προσωρινό χαρακτήρα, όμως το παρόν κεφάλαιο ισχύει και για μακροπρόθεσμες ή/και μόνιμες χρήσεις τεχνικών προώθησης.
Το παρόν κεφάλαιο καλύπτει κάθε είδος προώθησης πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των
Οι παρακάτω ορισμοί αφορούν συγκεκριμένα στο παρόν κεφάλαιο και πρέπει να ερμηνεύονται σε συνάρτηση με τους ορισμούς του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας:
Αναλόγως των περιστάσεων, κάθε παραγωγός, χονδρέμπορος, λιανέμπορος ή άλλο πρόσωπο στην εμπορική αλυσίδα μπορεί να είναι προωθών, μεσάζων ή/και επωφελούμενος, για τους σκοπούς μιας συγκεκριμένης προωθητικής ενέργειας.
Οι προωθητικές ενέργειες δεν πρέπει να παρουσιάζονται με τρόπο που πιθανώς να παραπλανήσει εκείνους προς τους οποίους απευθύνονται ως προς την αξία ή τη φύση τους.
Πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε ούτε να μεγεθύνεται η αξία του πρόσθετου οφέλους, ούτε να αποκρύβεται ή να συγκαλύπτεται η τιμή του κύριου προϊόντος.
Κάθε επικοινωνία μάρκετινγκ σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες, περιλαμβανομένων ενεργειών στα σημεία πώλησης, πρέπει να συμμορφώνεται με τις Γενικές Αρχές του Κώδικα.
Οι προωθητικές ενέργειες οφείλουν να υποστηρίζονται με επαρκείς πόρους και να τελούν υπό τη δέουσα εποπτεία, λαμβανομένων και των απαραίτητων προληπτικών μέτρων, ώστε να διασφαλίζεται ότι η διαχείριση της προσφοράς θα ανταποκρίνεται στις εύλογες προσδοκίες των επωφελούμενων.
Συγκεκριμένα:
Θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα προκειμένου να διασφαλίζεται ότι τα πρόσθετα οφέλη, εφόσον χρησιμοποιηθούν κατάλληλα, δεν βλάπτουν τους επωφελούμενους, μεσάζοντες ή άλλα πρόσωπα, ούτε τους εκθέτουν σε κίνδυνο.
Γενικά
Οι προωθητικές ενέργειες θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε οι επωφελούμενοι να μπορούν να εντοπίσουν τους όρους της προσφοράς εύκολα και αυτοί να είναι σαφείς.
Επισημαίνεται ότι οι όροι της προσφοράς στο σύνολό τους δεν είναι πάντοτε εφικτό να περιλαμβάνονται στις διαφημιστικές καταχωρίσεις ή δημοσιεύσεις, και αυτό είναι αποδεκτό. Είναι όμως απαραίτητο να βρίσκονται στο σύνολό τους καταγεγραμμένοι και να είναι εύκολα διαθέσιμοι στον καταναλωτή, π.χ. σε μια ιστοσελίδα ή σε ένα έντυπο.
Ενημέρωση
Οι πληροφορίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής, εφόσον είναι σχετικά:
Ενημέρωση σε προωθητικούς διαγωνισμούς
Οι πληροφορίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής, εφόσον είναι σχετικά: