Ο Σύνδεσμος Ζυθοποιών Κύπρου (Cyprus Brewers Association) αποτελείται από την ΚΕΟ plc και την Photos Photiades Breweries Ltd. Ο σύνδεσμος είναι μέλος του Brewers of Europe που αντιπροσωπεύει πέραν του 95% της παραγωγής μπύρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η ζυθοβιομηχανία μπορεί και πρέπει να επιδεικνύει την ικανότητά της να διεξάγει τις δραστηριότητες της υπεύθυνα μέσω της αυτορύθμισης των διαφημιστικών της δραστηριοτήτων και ενεργής προώθησης ηθικών προτύπων.
Η αποτελεσματική αυτορύθμιση διασφαλίζει ότι οι διαφημίσεις και άλλες δραστηριότητες προώθησης, δεν έχουν σα στόχο νεαρά άτομα κάτω από το νομικό όριο κατανάλωσης αλκοόλ και ούτε προωθούν την υπερβολική και ανεύθυνη κατανάλωση. Παρόλα αυτά, η αυτορύθμιση από μόνη της, δεν αναμένεται να λύσει όλα τα κοινωνικά προβλήματα όπως υπερκατανάλωση ή κατανάλωση από ανήλικους.
Για να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στη ζυθοβιομηχανία, η εμπορική επικοινωνία θα πρέπει να αυτορυθμίζεται ώστε να προβάλλεται σαν νόμιμη, ευπρεπής, αληθινή και ειλικρινής.
Σκοπός
Ο κώδικας αυτορύθμισης της επικοινωνίας έχει σα στόχο ότι η εμπορική επικοινωνία, όπως διαφημίσεις και άλλες δραστηριότητες προώθησης από τις ζυθοβιομηχανίες, προωθούν την υπεύθυνη και ηθική επικοινωνία προς τους καταναλωτές. Στόχος είναι να διασφαλίζεται ότι η μπύρα προωθείται μόνο προς ενήλικες και οι διαφημίσεις προωθούν μόνο υπεύθυνη κατανάλωση.
Πεδίο Εφαρμογής
Ο κώδικας εφαρμόζεται σε όλη την εμπορική επικοινωνία προϊόντων ζύθου και περιλαμβάνει:
Ο κώδικας δεν εφαρμόζεται σε μη διαφημιστικά υλικά και δηλώσεις προς τα ΜΜΕ, προς κυβερνητικούς ή άλλους φορείς ή/και το ευρύ κοινό, σχετικά με επιστημονική τεκμηρίωση για τα οφέλη της μπύρας, εκπαιδευτικά μηνύματα για υπεύθυνη κατανάλωση ή/και το ρόλο της μπύρας και της βιομηχανίας παραγωγής της στην κοινωνία και οικονομία.
Το κεφάλαιο αυτό πρέπει να ερμηνεύεται σε συνάρτηση με τις Γενικές Διατάξεις του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ).
Η εμπορική επικοινωνία για την μπύρα δεν πρέπει άμεσα ή έμμεσα να συνδέει κατανάλωση με οδήγηση οποιουδήποτε είδους οχήματος.
Η εμπορική επικοινωνία για την μπύρα δεν πρέπει να προσδίδει στη μπύρα την ιδιότητα της πρόληψης ή θεραπείας ανθρώπινων ασθενειών ή να κάνει αναφορά σε τέτοιες ιδιότητες.