FED

Αν θέλετε να διερευνήσετε κατά πόσο η διαφήμισή σας είναι σύμφωνη με τον κώδικα δεοντολογίας πριν δημοσιευθεί ή και πριν ακόμη τη φτιάξετε, μπορείτε να απευθυνθείτε στον ΦΕΔ για copy advice.

Στο copy advice (συμβουλευτικός προέλεγχος διαφημίσεων) γίνεται αξιολόγηση διαφημιστικού υλικού -πριν αυτό δημοσιευτεί- με σκοπό τον εντοπισμό πιθανών παραβιάσεων του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας.

Το copy advice έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά:

  • Είναι μια συμβουλευτική υπηρεσία που παρέχεται με απόλυτη εμπιστευτικότητα, πριν από τη δημοσίευση/μετάδοση μιας διαφήμισης.
  • Αφορά μια συγκεκριμένη διαφημιστική πρόταση.
  • Έχει χαρακτήρα μη δεσμευτικής γνωμοδότησης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο ερωτών μπορεί να επιλέξει να μην ακολουθήσει την τοποθέτηση που καταγράφεται στον συμβουλευτικό προέλεγχο. Αντίστοιχα, σε περίπτωση παραπόνου για την εν λόγω διαφήμιση, η Πρωτοβάθμια Επιτροπή η οποία θα κληθεί να αποφασίσει για το παράπονο θα ενημερωθεί για τη γνωμοδότηση και θα τη λάβει υπόψη, αλλά δεν δεσμεύεται από αυτή στην απόφασή της.

Η χρήση του copy advice βοηθά ιδιαίτερα στην αποφυγή προβλημάτων/παραπόνων μετά τη δημοσίευση των διαφημίσεων -προβλήματα που συνήθως κοστίζουν σε χρόνο, χρήμα, ενδεχομένως και στην εικόνα της διαφημιζόμενης επιχείρησης. Η χρησιμότητα του προκύπτει εύκολα από το ενδιαφέρον γι’ αυτό -συγκεκριμένα, το 2022 οι φορείς αυτοδέσμευσης της EASA χειρίστηκαν συνολικά 90,817 αιτήματα για copy advice. 

Μέχρι σήμερα ο ΦΕΔ έχει απαντήσει σε 300 αιτήματα copy advice. Τα περισσότερα απαντώνται σε 2 εργάσιμες ημέρες.

Για τα μέλη του ΦΕΔ, η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν. Για μη μέλη, το κόστος ανέρχεται σε €200 για κάθε διαφημιστική πρόταση.

Ad Check