Η European Advertising Standards Alliance (EASA) αντιπροσωπεύει και συντονίζει τα συλλογικά συστήματα αυτορρύθμισης της διαφήμισης σε όλη την Ευρώπη. Από την ίδρυσή της το 1992 μέχρι σήμερα, η EASA έχει στόχο να διασφαλίσει ότι οι διαφημίσεις σε όλα τα ΜΜΕ είναι ειλικρινείς, νόμιμες, ευπρεπείς και λένε την αλήθεια.
Η EASA αποτελείται από: 28 ανεξάρτητους διαφημιστικούς οργανισμούς αυτορύθμισης (SRO), οι οποίοι εφαρμόζουν κώδικες αυτορρύθμισης της διαφήμισης σε εθνικό επίπεδο, 14 ενώσεις της διαφημιστικής βιομηχανίας (διαφημιζόμενων επιχειρήσεων, διαφημιστικών εταιρειών, ΜΜΕ, influencers κ.λπ.) και μία αμιγώς ψηφιακή πλατφόρμα. Αυτοί οι stakeholders στηρίζουν συστήματα αυτορρύθμισης και δεσμεύονται στις αρχές τους.
Τα αυτορρυθμιζόμενα μέλη της EASA σε όλη την Ευρώπη είτε εφαρμόζουν απευθείας τον Κώδικα Διαφήμισης και Επικοινωνίας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (κώδικας ICC), είτε εφαρμόζουν ειδικούς κώδικες συμπεριφοράς που υπερβαίνουν τον κώδικα ICC ή/και προσαρμόζουν τους κανόνες του στο εθνικό πλαίσιο. Αυτοί οι κανόνες αυτορρύθμισης, οι οποίοι μπορούν να προσαρμοστούν γρήγορα στις εξελισσόμενες διαφημιστικές τεχνικές, πρακτικές και κοινωνικές αλλαγές, συμπληρώνουν χρήσιμα την κοινοτική και εθνική νομοθεσία.
Πέρα από την επιβολή των κωδίκων δεοντολογίας, τα συστήματα αυτορρύθμισης της διαφήμισης παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης, συμβουλές προς τον κλάδο και προγράμματα monitoring με στόχο τη διασφάλιση υπεύθυνης διαφήμισης. Οι ευρωπαϊκοί φορείς αυτορύθμισης χειρίζονται 50.000 έως 60.000 παράπονα κάθε χρόνο και παρέχουν περίπου 100.000 εξατομικευμένες συμβουλές στον κλάδο. Με τις μισές υποθέσεις να επιλύονται εντός μιας εβδομάδας και το 97% εντός δύο μηνών, τα συστήματα αυτορρύθμισης παρέχουν μια οικονομικά αποδοτική και ταχεία επίλυση διαφορών. Επιπλέον, τα οφέλη της αυτορρύθμισης αναγνωρίζονται στη νομοθεσία της ΕΕ, όπως π.χ. στην οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (UCPD) και στην οδηγία για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων (AVMSD).