Τον Απρίλιο του 2023, η Επίτροπος Ισότητας των Φύλων και ο ΦΕΔ ανανέωσαν το Μνημόνιο Συνεργασίας τους με στόχο την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων στο χώρο της διαφήμισης. Οι δύο οργανισμοί συμφωνούν ότι οι διαφημίσεις δεν πρέπει να περιλαμβάνουν στερεότυπα των φύλων, να προωθούν παραδοσιακές έμφυλες αντιλήψεις και σεξιστικές συμπεριφορές που είναι πιθανό να προκαλέσουν βλάβη, ή να προσβάλουν ή να προωθούν έμφυλη βία.
Τα παράπονα για θέματα φύλου αυξάνονται σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Τα έτη 2020-2023, ο ΦΕΔ, σε συνεργασία με το Γραφείο της Επιτρόπου, συνέβαλαν στην απόσυρση ή τροποποίηση πάνω από 10 διαφημίσεων, την αλλαγή συσκευασίας ενός προϊόντος και την απόσυρση ενός προσβλητικού για τις γυναίκες προϊόντος από μία online πλατφόρμα.
Μεταξύ άλλων το Μνημόνιο προβλέπει τα εξής:
Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι οι διαφημίσεις απαγορεύεται να απεικονίζουν π.χ. άντρες να κάνουν μαστορέματα στο σπίτι ή γυναίκες να βάζουν μπουγάδα, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνεται η εντύπωση ότι ο ρόλος/δραστηριότητα αυτή υλοποιείται λόγω του φύλου του πρωταγωνιστή.