FED

Το 2022 η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναγνώρισε τον ΦΕΔ ως κατάλληλο μηχανισμό χειρισμού παραπόνων για σκοπούς εφαρμογής του Μέρους ΙΙΙ του Περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμου του 2021, που αφορά στις Παραπλανητικές και Συγκριτικές Διαφημίσεις.

Συνεπώς αν μια επιχείρηση πιστεύει ότι τα συμφέροντα της έχουν θιγεί από τέτοιες πρακτικές, μπορεί να υποβάλει καταγγελία στον ΦΕΔ ο οποίος θα την εξετάσει και θα υποβάλει το αποτέλεσμα της εξέτασής του προς την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή η οποία με τη σειρά της θα αξιολογήσει το αποτέλεσμα και θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες, εφόσον το κρίνει αναγκαίο.

Το Μάρτιο του 2024 η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) και ο ΦΕΔ υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας, με στόχο την επαρκή ενημέρωση των καταναλωτών για την εμπορική επιδίωξη των αναρτήσεων influencers σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Μνημόνιο θα παραμείνει σε ισχύ για 5 χρόνια. ΥΠΚ και ΦΕΔ συμφώνησαν στην υλοποίηση από κοινού δράσεων ενημέρωσης επιχειρήσεων, καταναλωτών και influencers, καθώς και στις βασικές αρχές που πρέπει να πληροί η γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα των αναρτήσεων των influencers. Για να διευκολύνει διαφημιστικές επιχειρήσεις, brands και influencers για τους τρόπους γνωστοποίησης, ο ΦΕΔ συνέταξε Οδηγό για το Influencer Marketing, ο οποίος αναγνωρίστηκε ως καλή πρακτική (best practice) από την ΥΠΚ. 

Επιπρόσθετα, τον Ιανουάριο 2025, ΥΠΚ και ΦΕΔ υπέγραψαν συμφωνία σύμφωνα με την οποία η ΥΠΚ ανέθεσε στον ΦΕΔ τη διεξαγωγή ελέγχου και παρακολούθησης της γνωστοποίησης του εμπορικού χαρακτήρα των αναρτήσεων από influencers σε social media, για να διασφαλίζεται ότι δεν παραπλανούνται οι καταναλωτές.