Υποβολή Παραπόνου
Αποφάσεις Επιτροπών
Νέα / Εκδηλώσεις
08/07/2013
Νέος Κώδικας Δεοντολογίας Διαφημίσεων Μπύρας

Ο Σύνδεσμος Ζυθοποιών Κύπρου και ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ) δημιούργησαν έναν καινούργιο Κώδικα Δεοντολογίας για διαφημίσεις μπύρας. Ο κώδικας βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στον ισχύοντα κώδικα του Συνδέσμου Ζυθοποιών, η πρώτη εκδοχή του οποίου δημοσιεύτηκε το 2009. Βασικός στόχος του κώδικα είναι να διασφαλίζεται ότι η μπύρα προωθείται μόνο προς ενήλικες και οι διαφημίσεις προωθούν μόνο υπεύθυνη κατανάλωση.

Ο Σύνδεσμος Ζυθοποιών Κύπρου ιδρύθηκε το 2003 από την ΚΕΟ plc και την Photos Photiades Breweries Ltd. Είναι μέλος του Brewers of Europe που αντιπροσωπεύει πέραν του 95% της παραγωγής μπύρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο Παύλος Φωτιάδης, Πρόεδρος του συνδέσμου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Brewers of Europe, δήλωσε: «Ο Σύνδεσμος Ζυθοποιών Κύπρου έχει σημαντική παράδοση στην αυτορύθμιση. Ήδη από το 2009 δημιουργήσαμε τον πρώτο κώδικα, καθώς και διαδικασίες και επιτροπές ελέγχου. Σήμερα ανανεώνουμε τον Κώδικα μας με ακόμη πιο αυστηρές διατάξεις και αναθέτουμε την εφαρμογή του στον Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης, μέσω του οποίου υλοποιείται η αυτορύθμιση του συνόλου της εμπορικής επικοινωνίας στην Κύπρο».

Ο ΦΕΔ (www.fed.org.cy) είναι μια ιδιωτική, μη κερδοσκοπική εταιρεία με κύριο αντικείμενο τον έλεγχο του περιεχόμενου των διαφημίσεων στη βάση κανόνων δεοντολογίας που ισχύουν διεθνώς. Ιδρυτικά μέλη του ΦΕΔ είναι ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, ο Σύνδεσμος Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΑΝΤ1, Mega και Sigma και όλα τα ΜΜΕ των ομίλων ΔΙΑΣ, Ειδικές Εκδόσεις, Πολίτης και Φιλελεύθερος. Η Δέσπω Λευκαρίτη, Πρόεδρος του ΦΕΔ, ανέφερε: «Η συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ζυθοποιών Κύπρου ήταν ζητούμενο για τον ΦΕΔ. Σήμερα η συνεργασία αυτή παίρνει σάρκα και οστά. Καλωσορίζουμε τον Σύνδεσμο Ζυθοποιών στις διαδικασίες του ΦΕΔ και προσδοκούμε σε μια σταθερή συνεργασία για τα θέματα της διαφημιστικής επικοινωνίας της μπύρας».

Η αυτορύθμιση στο χώρο της διαφημιστικής επικοινωνίας είναι εδραιωμένη πρακτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Κύπρος αποτελεί την 23η χώρα από τις 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου διαφημιστικές εταιρείες, διαφημιζόμενοι και ΜΜΕ αυτοδεσμεύονται στην τήρηση κανόνων δεοντολογίας για τη διαφήμιση. Ο ΦΕΔ λαμβάνει παράπονα για διαφημίσεις από καταναλωτές και επιχειρήσεις.