Για να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στη ζυθοβιομηχανία, η εμπορική επικοινωνία θα πρέπει να αυτορυθμίζεται ώστε να προβάλλεται σαν νόμιμη, ευπρεπής, αληθινή και ειλικρινής.
Σκοπός
Ο κώδικας αυτορύθμισης της επικοινωνίας έχει σα στόχο ότι η εμπορική επικοινωνία, όπως διαφημίσεις και άλλες δραστηριότητες προώθησης από τις ζυθοβιομηχανίες, προωθούν την υπεύθυνη και ηθική επικοινωνία προς τους καταναλωτές. Στόχος είναι να διασφαλίζεται ότι η μπύρα προωθείται μόνο προς ενήλικες και οι διαφημίσεις προωθούν μόνο υπεύθυνη κατανάλωση.
Πεδίο Εφαρμογής
Ο κώδικας εφαρμόζεται σε όλη την εμπορική επικοινωνία προϊόντων ζύθου και περιλαμβάνει:
- επικοινωνία, ανεξαρτήτως τρόπου προβολής, π.χ. εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, σινεμά, τηλεόραση, συσκευασία, internet
- προωθητικές ενέργειες
- merchandizing
- υλικό στο σημείο πώλησης
- επικοινωνία σε ζεστή και κρύα αγορά.
Ο κώδικας δεν εφαρμόζεται σε μη διαφημιστικά υλικά και δηλώσεις προς τα ΜΜΕ, προς κυβερνητικούς ή άλλους φορείς ή/και το ευρύ κοινό, σχετικά με επιστημονική τεκμηρίωση για τα οφέλη της μπύρας, εκπαιδευτικά μηνύματα για υπεύθυνη κατανάλωση ή/και το ρόλο της μπύρας και της βιομηχανίας παραγωγής της στην κοινωνία και οικονομία.
Το κεφάλαιο αυτό πρέπει να ερμηνεύεται σε συνάρτηση με τις Γενικές Διατάξεις του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ).